Η όπερα ο Τροβαδούρος σε τέσσερις πράξεις του Τζουσέπε Βέρντι σε λιμπρέτο του Σαλβατόρε Καμαράνο είναι βασισμένη σε ένα ομώνυμο ισπανικό θεατρικό δράμα του Αντόνιο Γκαρσία Γκουτιέρεζ [El trovador]
Η πρώτη παρουσίαση της όπερας έγινε στις 19 Ιανουαρίου του 1853 στο θέατρο Απόλλων στην Ρώμη. Θεωρείται μια από τις δραματικότερες και δημοφιλέστερες όπερες του Βέρντι που σε αυτή κυρίως αναδεικνύεται και υπερτονίζεται το τραγούδι ως κυρίαρχο δραματουργικό στοιχείο.
Η μελωδική πολυποικιλότητα και το διαρκές μουσικό σφρίγος που αναδεικνύεται στην όπερα αυτή καθιερώνουν τον Βέρντι ως ένα ανώτερο και ευρηματικό μελωδό.
Η απαιτητική μορφολογία του έργου συνδιαμορφώνεται επίσης μέσα από τις αγωνιώδεις προσπάθειες μιας πρότυπης συνδυαστικής ανάδειξης της φωνής και της μουσικής. Προβάλλει τις εντάσεις του δράματος στα διαφορετικά στιγμιότυπα συνδέοντας πολλαπλές νοηματοδοτήσεις.
Η μελωδική πολυποικιλότητα και το διαρκές μουσικό σφρίγος που αναδεικνύεται στην όπερα αυτή καθιερώνουν τον Βέρντι ως ένα ανώτερο και ευρηματικό μελωδό.
Η απαιτητική μορφολογία του έργου συνδιαμορφώνεται επίσης μέσα από τις αγωνιώδεις προσπάθειες μιας πρότυπης συνδυαστικής ανάδειξης της φωνής και της μουσικής. Προβάλλει τις εντάσεις του δράματος στα διαφορετικά στιγμιότυπα συνδέοντας πολλαπλές νοηματοδοτήσεις.
Mία τσιγγάνα η Ατζουτσένα θέλει να εκδικηθεί για τον θάνατα της μητέρας της από ένα μυστηριώδη κόμη, τον Κόμη του Φεγγαριού.
Σε αυτή την προσπάθειά της, απαγάγει ένα από τα παιδιά του κόμη τον Μανρίκο και τον εκπαιδεύει στο αυτοσχεδιαστικό τραγούδι και στην ποίηση στην μαγευτική τέχνη των τροβαδούρων.
Με το πέρασμα του χρόνου το άλλο παιδί του κόμη αναλαμβάνει τη θέση του πατέρα τους και ερωτεύεται την Λεονώρα, την οποία μέσα από συγκυρίες έχει ερωτευθεί και ο Μανρίκο.
Η Λεονώρα αγαπά με πάθος τον τροβαδούρο Μανρίκο.
Για να γλυτώσει από τον κόμη πίνει δηλητήριο και πεθαίνει.
Μια αναπόφευκτη σύγκρουση δρομολογείται. Η Ατζουτσένα συλλαμβάνεται και ο Μανρίκο εκτελείται. Η αποκάλυψη στο τέλος της όπερας ότι ο Μανρίκο είναι ο αδελφός του κόμη ντι Λούνα μας αποκαλύπτει τη κορύφωση των ανθρώπινων αδυναμιών και του τραγικού λάθους που οδηγεί τον άνθρωπο στη μοιραία αυτοκαταστροφή του.
Σε αυτή την προσπάθειά της, απαγάγει ένα από τα παιδιά του κόμη τον Μανρίκο και τον εκπαιδεύει στο αυτοσχεδιαστικό τραγούδι και στην ποίηση στην μαγευτική τέχνη των τροβαδούρων.
Με το πέρασμα του χρόνου το άλλο παιδί του κόμη αναλαμβάνει τη θέση του πατέρα τους και ερωτεύεται την Λεονώρα, την οποία μέσα από συγκυρίες έχει ερωτευθεί και ο Μανρίκο.
Η Λεονώρα αγαπά με πάθος τον τροβαδούρο Μανρίκο.
Για να γλυτώσει από τον κόμη πίνει δηλητήριο και πεθαίνει.
Μια αναπόφευκτη σύγκρουση δρομολογείται. Η Ατζουτσένα συλλαμβάνεται και ο Μανρίκο εκτελείται. Η αποκάλυψη στο τέλος της όπερας ότι ο Μανρίκο είναι ο αδελφός του κόμη ντι Λούνα μας αποκαλύπτει τη κορύφωση των ανθρώπινων αδυναμιών και του τραγικού λάθους που οδηγεί τον άνθρωπο στη μοιραία αυτοκαταστροφή του.
Από τη βασιλική όπερα του Λονδίνου σε μία ΠΑΡΑΓΩΓΗ ΤΟΥ BBC.
Συμμετοχή της Χορωδίας και ορχήστρας της βασιλικής όπερας, Κόβεντ Γκάρντεν του Λονδίνου.
Σκηνοθεσία Ελάϊζα Μοζίνσκυ
Γενική Μουσική Διεύθυνση Κάρλο Ρίται
Συμμετοχή της Χορωδίας και ορχήστρας της βασιλικής όπερας, Κόβεντ Γκάρντεν του Λονδίνου.
Σκηνοθεσία Ελάϊζα Μοζίνσκυ
Γενική Μουσική Διεύθυνση Κάρλο Ρίται
Με τους:
Χοσέ Κούρα στον ρόλο του Μανρίκο
Ντμίτρι Χβοροστόφσκυ σαν Κόμης ντι Λούνα
Υβόνη Νάεφ σαν τσιγγάνα Ατζουτσένα
Βερόνικα Βιλαροέλ σαν Λεονώρα
Χοσέ Κούρα στον ρόλο του Μανρίκο
Ντμίτρι Χβοροστόφσκυ σαν Κόμης ντι Λούνα
Υβόνη Νάεφ σαν τσιγγάνα Ατζουτσένα
Βερόνικα Βιλαροέλ σαν Λεονώρα
0 comments:
Δημοσίευση σχολίου